Schiphol opent vernieuwde Lounge 2

Vandaag opent Schiphol de geheel vernieuwde Lounge 2.

Beleving
Lounge 2 is het horeca- en winkelgebied achter de paspoortcontrole in hal 2. Er zijn zeven ‘themawerelden’ gecreëerd die de namen hebben gekregen: Luxury, Family, Travel & Culture, Modern Dutch, See Buy Fly, Fashion & Lifestyle en Care & Wellness. Schiphol heeft het over een beleving voor de reiziger, voor jong en oud. Elk thema heeft zijn eigen materiaalgebruik en design. Er is vooral gebruikgemaakt van duurzame materialen en LED verlichting.

Verbouwing
De verbouwing begon op 15 september 2014. De toenmalige planning was dat het in de zomer van 2015 klaar zou zijn. Dat is een vol jaar later geworden. De ruimte is tijdens de werkzaamheden beperkt open geweest. Steeds werd een ander deel opengesteld om de reiziger niet al te veel hinder te laten ondervinden. Passagiers konden ook naar Lounge 3 uitwijken.

Lounge 2
In totaal is het vloeroppervlak 16.000 vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen. Jaarlijks reizen 14 miljoen mensen via Lounge 2. Meer dan de helft van hen stapt over op Schiphol.

Masterplan
De verbouwing van Lounge 2 is onderdeel van het Masterplan, een ingrijpende vernieuwing van Schiphol om de capaciteit te vergroten en de efficiency en het comfort voor reizigers te vergroten. Het Masterplan behelst de realisatie van centrale security in de gehele terminal, de bouw van het nieuwe Hilton hotel, de ontwikkeling van het A-gebied aan de zuidkant van de terminal en de vernieuwing van het securityfilter in Vertrekhal 1. De bouwactiviteiten zijn gestart in juli 2013 en worden naar verwachting in 2018 afgerond.

bron: www.upinthesky.nl