Lidl Dongen opent met minuut gratis winkelen

Hoewel wind en regen het er niet erg aangenaam op maakten, togen een flink aantal Dongenaren woensdagochtend rond de klok van 7.30 uur naar de Windmolenweg om daar getuige te zijn van de opening van het fonkelnieuwe filiaal van supermarktketen Lidl. Al deze vroege vogels kregen daar een lot in handen waaruit even voor acht uur een winnaar getrokken werd. De gelukkige, buurtbewoner Anton van der Coer, kreeg de eer om als eerste klant van Lidl Dongen een minuut gratis te winkelen.

Anton van der Coer werd tijdens deze minuut bijgestaan door enkele personeelsleden van Lidl, die zo nu en dan de helpende hand toe staken. Aan de kassa bleek dat het van der Coer in die minuut was gelukt voor 126,45 euro aan boodschappen te verzamelen. “Super” aldus een blije winnaar. “Ik heb best veel producten waaronder ook aardig wat vlees want dat is normaal best wel prijzig en ik weet dat dat bij Lidl van prima kwaliteit is.” Onder de overige klanten verlootte Lidl als extra verrassing een kleurrijke fiets. Deze prijs was voor Susanne Keulemans.

Christine Braun, woordvoerder van Lidl Nederland, ziet een en ander tevreden aan. “Dinsdag is er al een inloopavond geweest waar de buurtbewoners kennis konden maken met de winkel en het personeel. Deze avond was al erg druk bezocht en ook nu weer zijn er, ondanks het vroege tijdstip, weer veel Dongenaren aanwezig bij de opening. Dat is natuurlijk een prima start.”

Bij het Lidl filiaal in Dongen werken in totaal zo’n 45 mensen, zowel fulltimers als weekendhulpen. Op dit moment heeft Lidl 390 filialen in Nederland. De eerste Nederlandse Lidl-winkel werd in 1997 in Uden geopend. Lidl Nederland profileert zich met het motto “de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs”. Meerdere keren werd Lidl als beste getest in groente en fruit.

Minimaal energieverbruik
Het nieuwe filiaal in Dongen kenmerkt zich door vele milieuvriendelijke- en energiezuinige aspecten. Zo is er bij de bouw onder meer gebruik gemaakt van de meest duurzame bouwproducten. Ook is het filiaal en buitenterrein voorzien van 100% LED verlichting wat een fikse besparing oplevert. “Natuurlijk profiteren onze klanten van het voordeel van deze energiezuinige manier van ondernemen. Want wat wij besparen, krijgen de klanten terug in de vorm van een beter milieu én als hoogste kwaliteit voor de laagste prijs. Zo creëren we meerwaarde op lange termijn en zo blijft Lidl ‘Op weg naar morgen’,” aldus woordvoerster Christine Braun.

bron: http://dongen.nieuws.nl