Net als vorig jaar doet HAS Hogeschool ook dit jaar weer mee aan de Grüne Woche, die van 18 tot 27 januari gehouden wordt in de Messe Berlin in Duitsland. De hogeschool zet de beurs specifiek in om zich te profileren op de Duitse markt.
In de stand van HAS Hogeschool in het Holland Paviljoen kunnen bezoekers innoverende studentenprojecten bekijken en vooral beléven. HAS Hogeschool staat hier op verzoek van het ministerie van Economische Zaken.
HAS Hogeschool staat op de Grüne Woche in het Holland Paviljoen en presenteert vijf opleidingen: Horticulture & Business Management, Voedingsmiddelentechnologie, Plattelandsvernieuwing, Geo Media & Design en International Food & Agribusiness. De HAS is de enige hbo-instelling op de beurs en vult samen met Wageningen University en mbo-instelling SVO het thema Innovation & Education in. In de stand van HAS Hogeschool kunnen bezoekers ontdekken met welke innovatieve projecten studenten van de hogeschool zich bezig houden. Zo kunnen bezoekers bijvoorbeeld onder led-verlichting geteelde tuinkers (gesponsord door KoppertCress) ruiken en proeven en een video bekijken over een project van onze tuinbouwstudenten die het effect van verschillende soorten led-verlichting op de groei van rozen onderzoeken.
Draagvlak
Het is een speerpunt binnen het beleid van HAS Hogeschool om zich sterker neer te zetten in de Duitse markt. Aan de ene kant betekent dat Duitse studenten werven voor verschillende opleidingen: Maar daarnaast wil de instelling ook in het algemeen in Duitsland haar naamsbekendheid vergroten. Het doel is dat het Duitse agrofood-domein weet wie HAS Hogeschool is en in welke projecten en samenwerkingsverbanden de HAS participeert. Zo wil de hogeschool draagvlak creëren op de Duitse markt. En uiteindelijk moet dat studenten opleveren.